Service og garanti

KOM IND I BUTIKKEN!

En personlig cykelløsning bør ikke besluttes via nettet, så når du er blevet inspireret af vores hjemmeside, vil vi stærkt opfordre dig til at komme ind i butikken og tale med os. Hos Polar Cykler har vi én stor fælles interesse: Dig!. Du ved en masse om dine ønsker og behov, mens vi ved en masse om Cykler og cykeldele . Og vi er gode til at lytte. Vi kan fortælle dig om fordele og forskelle. Vi er 100% ærlige. Og da vores eneste mål er at vejlede dig til at omsætte dine ønsker til den perfekte cykel, har vi meget at tale om. Vi ser frem til dit besøg!

Mvh. Polarcykler

 

Når du køber en ny cykel hos et medlem af Danske Cykelhandlere, vil du modtage et servicehæfte med reklamationsbestemmelser, kontrolliste for klargøring, gode råd, låsebevis, servicekort og vejledning i vedligehold af din nye cykel.

Også kvalitetsprodukter skal jævnligt efterses og justeres. Derfor er det klogt at overholde eftersynene, som står i servicehæftet. Samtidig får du den ekstra bonus, at overholder du de fire første eftersyn, har du mulighed for en udvidelse af reklamationsfristen efter nedenstående regler:

Reklamationsret

1. På alle cykler ydes 2 års reklamationsret. Hvis ikke andet er opført på salgsnotaen eller på et særskilt garantibevis, udvides reklamationsretten fra den 1. september 2004 til 3 år på dele og 5 år på stel og forgaffel mod brud, såfremt cyklen koster under 6.000 kroner, og de fire første eftersyn overholdes og udføres hos din cykelhandler. Den udvidede rekalmationsret gælder ved fabrikations- eller materialefejl og under forudsætning af normalt brug.

2. Er cyklen udsat for stelbrud, der skyldes fabrikationsfejl, erstattes den af en ny i tilsvarende mærke og model. Dette gælder under alle omstændigheder de første 2 år for cykler, hvis pris er under 6.000 kroner. Men overholdes ovennævnte betingelser, udvides reklamationsretten og erstatningsreglen til 5 år, medmindre andet fremgår af salgsnotaen eller særskilt garantibevis på cyklen. Eventuelt påmonteret ekstraudstyr overflyttes til den nye cykel. Ved brud på forgaflen, der skyldes fabrikationsfejl, påmonteres en ny.

Ved stelbrud, der skyldes fabrikationsfejl inden for de første to år på cykler, hvis pris er over 6.000 kroner, udskiftes stellet og komponenterne overflyttes.

Reklamationsretten dækker både reservedele og arbejdsløn, men ikke fejl opstået som følge af hærværk, påkørsel, manglende vedligehold, unormalt brug eller almindeligt slid.

Landsdækkende service

Alle eftersyn skal som hovedregel udføres hos den cykelhandler, hvor cyklen er købt. Er du imidlertid flyttet til en anden by, kan eftersynene udføres af enhver cykelhandler, der er medlem af Danske Cykelhandlere. Vær opmærksom på, at i det tilfælde kan første eftersyn ikke påregnes at være omkostningsfrit.

Derfor er vi billige…

Hos Polarcykler.dk køber vi stort ind, og gør en ære i at lave en god handel. I stedet for selv at beholde de rabatter vi opnår, giver vi dem videre til dig som forbruger. Vi har specialiseret os i at opkøbe restlagre samt populære modeller hvor vi kan opkøbe samtlige cykler af en specifik model.  dette gør garanti sager, samt service en lettere sag for os, og for dig som kunde.